top of page

יש סיפורי מקרה ויש סיפורי הצלחה באימון

 

אימון אישי לצעיר בן 24

הגיע לאימון כדי למצוא את הכיוון  המקצועי

הרקע: הצעיר סיים צבא והטיול הגדול, חווה אכזבות במקומות עבודה בעיר הגדולה. חש חוסר שקט, תסכול, ובלבול.

התהליך: ביחד חקרנו מה העתיד שהוא מאחל לעצמו, על מה הוא חולם, מה היה רוצה לראות בחייו בעוד כ-10 שנים? הבנו ביחד מה מענין אותו ובמה הוא טוב.

הבנו מחד, מה הם הקשיים והחסמים שהולכים איתו לאורך כל שנות הילדות וההתבגרות מאידך, זיהינו את כל המקומות בהם הרגיש במיטבו ובעל משאבים. 

ההתוודעות המחודשת למיכל המלא איפשרה לו להתחיל לבסס מחדש אמון בעצמו, במקום האכזבות והצמצום שחווה. ההיכרות המחודשת עם החלקים בהם הוא טוב וכשרוני איפשרה לעלות לשלב הבא. לשחרר את הדפוס התלותי ולקבל החלטות ממקום בוגר, עצמאי ואחראי.  

השיפור: בסיום התהליך פיתח עמדה חדשה וביצע בחירות מעצימות בהתאם לכישוריו. הוא בחר כיוון מקצועי, נרשם ללימודים, תיפקד בנינוחות, שידר פחות כעס על העולם, הצליח להיות יציב במקום העבודה ולהישאר שם בלימודים.

אימון אישי לצעירה בת 26

הגיעה לאימון לאור משבר אישי במקום העבודה

הרקע: הצעירה חוותה לאורך זמן עצב, הרגישה מאוד לא מוערכת, בביקורת תמידית ואפילו מותקפת.

המטרה הראשונית כאן היתה כפי שהיא הגדירה: להחזיר את החיוך. 

התהליך: התחלנו בהיכרות מחודשת של הצעירה עם עצמה וועם יכולותיה המגוונת, שאיפשרו לה להירגע בשלב ראשון. היה זה פעמון אזעקה ותזכורת חשובה למי שהיא. לכל מה שהספיקה לשכוח לגבי עצמה. אט אט הביטחון והחיוך חזרו.

באימונים התחברנו לאיזורי הנוחות שלה אותם היא לא שיחררה, כדי להבין את הרווחים שבהחזקתם. 

הצעירה החלה להתעמת עם הפחדים, ושיחררה את ההרגלים שגרמו לה להיכנס לאותו מעגל קסמים של קורבנות. 

השיפור: בתהליך האימון היא התחילה: לחוש רווחה, קיבלה משוב חיובי על שינוי בדפוסי התנהלות והצליחה להתעמת עם הפחדים העמוקים שעצרו אותה מלזוז קדימה. בסיום הצעירה אמרה "אין מי שיוכל לי!"

אימון אישי לנערה בת 15

הגיעה לאימון לעבוד על היחסים בבית

הרקע: צעירה חסרת מוטיבציה ללמוד והציונים בהתאם, השקיעה את עצמה בספורט ולא מעבר. כל זאת כמה חודשים לפני החלוקה למגמות בבית הספר. בינה לבין ההורים ניכר מתח,  הם היו מודאגים ממצבה ולחוצים ליצור שיפור מיידי.

התהליך: התחלנו בחקירת ההרגלים, המניעים והעוגנים המזינים את ההרגל לא ללמוד.

הצלחנו ביחד להבין שהרבה פעמים בחייה הקצרים כשלא עבד לה בלימודים ויתרו לה. הצעירה מצאה את עצמה בודדה עם כאבה ותויגה כלא יוצלחית. כששוחחנו על המקומות הכואבים רגש עז התפרץ כאילו היה תקוע שם הרבה שנים. באימון היא הרגישה משהו שונה - זו הפעם הראשונה שלא מוותרים לה, שרוצים לעזור לה להצליח. 

השיפור: הצעירה אמרה: "אני הולכת להשקיע את עצמי בכיתה רגילה תוך כדי ההשקעה שלי בספורט. לא מוכנה לוותר יותר לעצמי. אעזר במשאבים העומדים לצידי בהורים ובחברים. אני מסוגלת!!! תמיד הייתי מסוגלת!!!" 

"למה אתה מנסה כל כך חזק להתאים את עצמך כאשר נולדת להתבלט?"

(יאן וואלאס)

bottom of page