top of page

אימון בצמיחה חופשית

לגמרי צודקים מזכיר...

אם נסכם ב-3 מילים - תעופו על עצמכם!

בדיוק כמו הרגע הזה שמפנטזים לקפוץ מהמטוס, רגע שבוחרים, כי זו משאלה, ועם זאת רגע של פחד.

לא ישנים לילה לפניו, לא אוכלים, לא שותים, רגע שצריכים לגייס הרבה אומץ עבורו כיון שמדובר באיזור לא מוכר. יציאה מאיזור הנוחות הבטוח, ואז... מגיעים ופשוט קופצים.

עכשיו, אין כבר דרך חזרה. נשאר רק להינות מהדרך.

בסיום, כל כך הרבה דברים עוברים לפנינו ברגעים הללו בין שמים לארץ, חיים שלמים, אנחנו מבינים - עשינו זאת!

 

 

אז מהי הדרך לצמיחה חופשית?

השאיפה היא שהמתבגרים והצעירים בתחילת דרכם יהיו בריאים בגופם ובנפשם, בוחרים וחופשיים שיוכלו להתפתח בדרכם ולממש את עצמם במגוון תחומי חיים.

תהליך החיפוש והדיוק האישי של אימון בתהליך הצמיחה החופשית מטרתו להביא את בני הנוער, המתבגרים והצעירים להיות אנשים חופשיים ומאושרים שבוחרים לצמוח, להיות במיטבם במקום הנכון עבור כל אחת ואחד. 

 

"כל מה שאני יודע הוא שאינני יודע" אמר החכם היווני סוקרטס

מתבגרים וצעירים - לא אוהבים שמייעצים להם מה לעשות.

באימון בתהליך הצמיחה החופשית  אנחנו חוקרים ביחד מה הוא המקום הנכון. המתאמנים חוקרים מצד אחד, מה חבוי פנימה בתוכם היכן האותנטיות, ומצד שני יוצאים למסע החוצה לגילוי האפשרויות בעולם. המשימה - להבין לעומק את הכשרונות היכולות והתשוקות של המתאמנים, ולחפש בעיניים יצירתיות הזדמנויות להגשמה אישית ומקצועית.

בהגדרה של המרחב האימוני כישרון מתייחס לחלק בנו שקיים מאז ומתמיד, בו אנו מתבלטים במיוחד לאורך זמן וללא מאמץ.

בדרך כלל החוזקות שלנו הן אותו כישרון המגובה בידע ובמיומנות. רובנו עיוורים לחוזקות דווקא מפני שאינן גוזלות מאיתנו מאמץ מיוחד, הן נתפסות כמובנות מאליהן.

כישרון

רצון

רצון זה כל מה שאנחנו אוהבים לעשות, תשוקה, כמיהה, התלהבות, משיכה לפעילות מסוימת.

כישרון לבד איננו גורם מניע. כשהכישרון פוגש ברצון אנחנו מתחילים לעוף...

צעירים בתחילת הדרך גילאי 18 ומעלה,

שמחפשים את דרכם הלימודית-אקדמית- מקצועית-

אישית, אני מוסיפה ושואלת גם:

אילו היבטים בחייך מעניינים אותך ואילו לא?

מה היית רוצה לעשות שעדיין לא ניסית?

האם אי פעם נמנעת לעסוק במשהו?

האם אתה חש שלעיסוק שלך יש משמעות עבורך או עבור אחרים?

מה נחשב מבחינתך הצלחה בחיים?

מה היית כולל בפרויקט האושר שלך?

מי האנשים שהיית רוצה שיהיו חלק מפרוייקט האושר שלך?

איך נדע האם המקום שלי הוא הנכון?

שאלות שעולות עם בני נוער בגילאי 14-18 שמתמודדים עם מערכות יחסים שונות - בבית עם המשפחה ההורים והאחים ובבית ספר - עם לימודים ומורים וחברים או בכלל ביחסים שלהם עם עצמם הן לדוגמא:

מה הדבר שאתה הכי אוהב לעשות?

מה משמח אותך? 

מה מיטיב איתך? 

מה מעניין אותך? 

מה מאתגר וגורם לך סיפוק?

מתי מרגיש לך שהינך הכי נאמן לעצמך? 

מתי יוצא לך לאהוב את עצמך?

מה המתנה שלך לעולם?

מה החלום שלך?

איזה בן-אדם אתה רוצה להיות?

המשימה שלי כמאמנת להביא את המתאמנים ליצור "חוללות עצמית", להרגיש מסוגלים. להביא למקום האופטימלי שבו יכירו בכוחות ובמשאבים שלהם. כך יוכלו להתגבר על הקשיים והמשברים שפגשו בחייהם ולהרגיש טוב עם עצמם. כאשר תחושת הביטחון, העוצמה והערך יעלו - ישתפרו פלאים הביצועים בפועל בכל תחומי החיים. 
bottom of page