top of page

צעירים בתחילת הדרך

אימון לצעירים בתחילת הדרך

אם יש משהוא שמאפיין את הצעירים בתחילת הדרך - הוא החיפוש!

מערכת החינוך הפורמלית בעצם "סגרה" לצעירים בני ה-18 שנים רבות של תכנון. הנורמות והציפיות הידועות של מערכת החינוך הפורמלית התוו למתבגרים את הדרך. 

מעתה והלאה צעירים יקרים חידוש, זה ממש תלוי בכם! מה שתעשו ולאן שתיקחו את חייכם זו בחירה שלכם.

עכשיו השאלה לאן תבחרו לקחת את הכישרון, העוצמות והפוטנציאל האישיים שלכם? איך תחברו בין הרצון - לתנועה, לעשייה, ליצירה ולחוזקות של כל אחת ואחד?

באימון האישי לבני נוער ולצעירים בני 18-21 ועד גיל 30 נלמד לחבר בין הרצון לכישורים

מה מאפיין את המתאמנים הצעירים בגיל 21-18?

הצעירים שסיימו זה עתה את המסגרת של מערכת החינוך נכנסים למסגרות חדשות, המצריכות התמודדויות שונות. זוהי יציאה מהמוכר, להכי פחות מוכר. המעבר למסגרת הצבאית מפגיש לרוב עם סמכות ונוקשות ויוצר אתגרים חדשים. 

כמו כן, בני דור ה-z שכה חשופים לעולם ברשתות החברתיות נחשפים בתקופה זו של הצבא לפער העצום בינם לבין בני גילם בעולם הגדול, בהתייחס למסגרת הצבאית הנוקשה שנכפית עליהם בגיל הזה ולעיתים יש לכך השלכה מנטלית פסיכולוגית על הצעיר.

המסגרת הצבאית יכולה להיות גם מנוף 

יש מי שדווקא המסגרת הצבאית מיטיבה איתם. במקרה שהצבא לא מצריך כישורים לימודיים, אלא כישורים אחרים שלא היה להם ביטוי במסגרת החינוך. הצבא גם לעיתים מזמן לצעירים הזדמנויות חדשות לביטויים של מנהיגות וקבלת החלטות, שלא היה להם ביטוי קודם. דוגמאות אלו ממחישות ששינויים יכולים להיות גם חיוביים ומרעננים.

אתגרים אימוניים אופייניים לצעירים בגיל 18-21: נושאים חברתיים, יחסי סמכות ומרות, היציאה מהקן, המרחק מהבית, התרומה למסגרת החדשה והמקום שלנו בתוכה, אחרים משמעותיים (הורים, אחים, חברים, זוגיות) והיחסים עימם.

 

מתאמנים בגילאי  30-21

סיום המסגרת הצבאית והיציאה לאזרחות ולעולם הגדול מעלים בקרב הצעירים שאלות רבות של כיוון ובחירה: לאן לפנות בחיים, בלימודים ואפילו בטיול הגדול? מה מעניין אותי מבחינה מקצועית ואיך להגיע לשם? למה קשה לי למצוא זוגיות ומי בכלל מתאים או מתאימה לי? האם לגור אצל ההורים או עם שותפים ואיך להשתחרר מהתלות בהורים? אלו רק מקצת מהשאלות שמטרידות צעירים.

האם הצעירים באמת חופשיים לבחור?

זהו רגע מאושר. סוף סוף לצעירים יש חופש בחירה לנווט את חייהם, אך בפועל עולות הרבה תהיות ותחושות מגבילות. לעיתים ההשפעות והציפיות של ההורים והחברה כה גדולות ומוטמעות עמוק, שהצעירים לא מקבלים החלטות אותנטיות שמטיבות עמם. 

כך לדוגמא צעירים עלולים לבחור לימודים, מקצוע ואפילו זוגיות מתוך ריצוי מבלי לבטא ערך עצמי ומשמעות ייחודית ואישית. בחירות לא נכונות עושות אותנו פשוט לא מאושרים.

 

אז מה התפקיד שלי כמאמנת צעירים בתחילת הדרך?

מתאמנים שנכנסים לתהליך לוקחים החלטה אמיצה - מתחייבים, יוצאים מאיזור הנוחות הבטוח, ונותנים לעצמם מתנה - צמיחה חופשית.

באימון האישי אני מבקשת מכל אחת ואחד - לעוף על עצמך להיות הכי אותנטי מול עצמך!

לעוף על עצמך משמעותו: להשיג את מה שרוצים; לחיות מתוך חופש ובחירה; להתחבר לתשוקות, לכישרונות ולחלומות; ליצור משמעות אישית. באימון נפגוש גם את האתגרים, הקשיים, הכשלונות, הטעויות והפחדים.

המסע הקצר הזה עימי יוביל לדיוק מירבי של הצרכים של הצעירים - לאן לפנות ומה נכון בתחום הלימודי, המקצועי והזוגי בהתאם למטרות שנקבעו. 

היופי והעוצמה של התהליך האימוני שתמיד עבודה על מעגל אחד תוביל להשפעה גם על מעגלי חיים אחרים ומכאן השמיים הם הגבול.... 

 

"קשה למצוא את האושר מבפנים אבל בלתי אפשרי למצוא אותו בחוץ"

(אילן הייטנר- מלך החומוס ומלכת האמבטיה)

bottom of page